Az autocross története

Szerző: Gerlei Sándor

2011. január 1. 00:00

 

Az amerikai születése után Európában is meghonosodott autocross, a szegedi Darázs Antal jóvoltából nálunk is “bontogatta szárnyait”.

Az autocross olyan gyorsasági verseny, amelyet állandó vagy ideiglenes, nem szilárd burkolatú , min. 600m , max. 2000m hosszú pályán rendeznek.

Szélesség: min. 10m, max.18m.

Előzést a pálya teljes hosszán lehetővé kell tenni.

Az autókat általában a versenyzők maguk építik, bár ma már léteznek kisebb műhelyek(Csehország, Franciaország), ahol kész autókat, illetve motor nélküli vázakat építenek.

A felnőttek mellett junior kategóriában is rendeznek versenyeket, ahol már 10 éves kortól lehet tanulni a versenyzés fortélyait.

A négy kategória amiben indulhatnak a versenyzők:

Divizió 1(Touring Autocross): karosszériás, "A" homológ autók

Divizió 3A (Buggy1600) : max.1600 ccm-es motorral szerelt, speciális építésű autók

Divizió 3 (SuperBuggy) : max 4000 ccm-es motorral szerelt, speciális építésű autók

Junior buggy: max 600 ccm-es motorral szerelt, speciális építésű autók

A speciális építésű autókat nevezik viccesen "vasszöcskének".

A junior kategóriában teljes egészében, míg a DIV 3A-ban zömmel, motorkerékpárból származó motorok hajtják az autókat.

A versenyeket kategóriánként bonyolítják le, minden versenyző 3 előfutamban indulhat, ahonnan a legjobb 10 versenyző jut a döntőbe.

A futamok és a döntők rajtrácsai 10 autót tartalmazhatnak, 3-2-3-2 formációs rajtfelállást követve.

A nemzeti bajnokságon kívül évenként kiírják a Közép-Európai Zóna Trófeát és az Európa Bajnokságot is.

Bővebb információ: Gerlei Sándornál a gerlei kukac autocross pont hu vagy a autocross kukac mailbox.hu e-mail címeken.

Lapozás:   1 | 2
 

Közelgő események

.