A 2010-es év az Autocross – és Rallycross – szakágban új időszámítás kezdetét jelenti. A sok tekintetben egymással rokon versenyágak immár közös szakágban – az Off-road-ban – közös irányítás alatt kezdték meg az új szezont.
A gazdaság minden területén érvényesülőracionalitás az Autocross esetében is logikus lépés volt. A szakág – a versenypályák talajától eltekintve – rengeteg közös vonással bír a Rallycrossal, így jelentős – elsősorban adminisztratív jellegű – költségmegtakarítás volt elérhető az összevonással. Erre szükség is volt, ugyanis a versenyzők és nevezők száma – a szakág bevételi forrásait jelentő licence kiváltások – jelentősen csökkentek.
Ilyen előzmények után hétfordulós bajnokságként került kiírásra a 2010-es Autocross Ob, amit a Duna Autó neve fémjelzett.
Május 9., Dömsöd
A bajnokság első futamára a Pest megyei Dömsöd versenypályáján került sor. Jól előkészített pálya várta az indulókat, a kérdés az volt, vajon ki, milyen fejlesztést tudott eszközölni a tavalyi évzárást követően. Majdnem mindegyik versenyző hajtott végre valamilyen erősítést a gépén, ki cserével, ki a meglévő szerkezet izmosításával.
Örvendetes volt látni, hogy új versenyzők is harcba szálltak az évadnyitón. A DIV TAX-ban Dömösi Róbert és a divíziót váltó Pallag-Bozsák Csaba, a DIV 3A-ban Illés Tamás, valamint a visszatérő Brezovszki Sándor, a DIV 3-ban pedig Oros Sándor voltak az újoncok. Az Orosz család által rendezett viadalon Pallag Bozsák Csaba újonnan épített autója is bemutatkozott a nagyközönségnek. Egy lassan feledésbe merülő modellt élesztett fel hamvaiból, a Ford Escort Cosworth egykor szebb napokat látott, és szebb sikereket ért el az autósportban. Mint a legtöbb új versenyautó esetében, a gyermekbetegségek most sem maradtak el, Pallag Bozsák Csaba a motor meghibásodása miatt nem tudta befejezni a versenyt. Minden esetre az erőviszonyokról valamelyest képet lehetett alkotni.
Május 30., Túrkeve
A 2010-es Autocross Ob második futama a heves esőzések miatt használhatatlanná vált pályán elmaradt.
Június 13., Túrkeve
II. Sarkadi István emlékverseny
A május végi időpontról áthelyezett versenyen a pálya nagyszerű állapotban várta az OB mezőnyét, valamint az amatőr versenyzőket. Az edzéseket követően – ahol a DIV 3A kategória versenyzője, Ábrahám Károly futotta a leggyorsabb kört – került sor az egykor túrkevei színekben versenyző Sarkadi István emlékkövének avatására.
Az hétvége leglátványosabb produkcióját kétség kívül a 2010-es szezonra visszatérőBrezovszki Sándor mutatta be. Suzuki motoros szöcskéjével felborult, de nem akárhogy! Akkorát esett, hogy még autójának csőváza is elhajlott, amit a szervizcsapat kemény munkával helyre tudott állítani, így folytathatta a versenyt. Végül másodikként zárt a Div3Aban.
Június 20., Szeghalom
II. Szisz Ferenc emlékverseny
A 68. éves Emődi János – aki a fiatalokat megszégyenítő módon tereli Evo VI-os Mitsubishijét – volt az esemény rendezője. Mint aktív versenyző pontosan tudja, hogy mire van szükségük a többieknek, így ennek tudatában hozta tető alá rendezvényét. Szinte hihetetlen az a lelkesedés és tenni akarás, ami Jancsi bá’-t hajtja, vezeti ezen az úton. Talán 2000-ben, autóbalesetben elhunyt lánya szavai adnak erre magyarázatot: "Apu, dolgoztál már eleget, most már csináld azt, amit te a legjobban szeretsz!" Ez az, amit Jani "bácsi" több mint tíz éve imádattal űz – aktív versenyző és versenyrendező.
Július 11., Nagydobos
A kiszámíthatatlan, és minden korábbinál csapadékosabb időjárás már második alkalommal kényszeríti a verseny lemondására egy Ob futam rendezőjét. Ezúttal az árvíz miatt maradt el a nagydobosi verseny.
Augusztus 8., Túrkeve
Mini Eb-nek is nevezett, Kelet-európai Zóna országok bajnokságába is beleszámító futam volt az augusztus eleji túrkevei viadal.
A pozitív hírek számát gyarapította az, hogy a korábbi magyar bajnok, Ábrahám Károly Div3A-ban 36,37 másodperces új pályacsúcsot állított fel. A negatívakét pedig az, hogy Emődi János Div TAX-ban műszaki hiba miatt az év során először veszítette el az első helyét. Akciódús versenynap volt a túrkevei, Radák Attila a második helyért folytatott küzdelemben felborult, ami a verseny végét jelentette számára. Helyére Brezovszki Sándor lépett, de ő sem tudott hibátlanul autózni. Mire visszatért a pályára, mindenki elment mellette, az utolsó helyen ért célba.
Augusztus 15., Nagydobos (ismétlés)
Zóna
Alig egy héttel a túrkevei verseny után ismét Zóna futamnak adott otthont Magyarország. Sok csapat haza sem ment, hanem nyaralással töltötték a két verseny közötti időt. A legnagyobb látványosságot az osztrák Patrick Gruber szolgáltatta, aki édesapja, Willy Gruber tavalyi autójával nem egyszer, hanem kétszer is felborult. Második alkalommal befejezte amit korábban elkezdett, totálkárosra törte a szöcskét. A versenyző természetesen sérülés nélkül szállt ki mindkét alkalommal a vázból.
A hazaiak között Radák Attila először végzett Ábrahám Károly előtt, de a szlovák Igor Vlasaty-val nem bírt a hétkörös döntő során.
Augusztus 29., Nyirád
Ugyan nem Ob, hanem annál is izgalmasabb Eb futam következett a sorban, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül. A nyirádi katlanba rekordszámú, 97 nevező érkezett 15 országból. A Tökéletes rendezés ellenére nagyon kevés nézőt vonzott a látványos verseny, sajnos üresen maradtak a lelátók, pedig a műsor parádés volt. A hazaiak közül Szabó Krisztián a döntőben ugyan kiugrott, amiért kizárták, de végül – már tudjuk – a junior Európa bajnoki cím megvédésétől ez sem tudta eltántorítani.
Kárai Tamás év elején beszerzett Skoda Fabiája végre rendeltetésszerűen üzemelt, amit a köridejei is mutattak. Folytatás jövőre, de csak Autocrossal, ugyanis az 2011-es Rallycross Eb versenynaptárában nem szerepel a nyirádi helyszín.
Szeptember 12., Kakucs
Hosszú idő után végre egy új, ráadásul Budapesthez kifejezetten közeli, könnyen megközelíthető helyszínen került sor az Autocross – és Rallycross – Ob következő futamaira. Amikor megépítették, még nem sejtette senki, hogy egyszer Autocross futam lesz a Kakucs Ringen, de a tulajdonos Lovas István, és a két rendező, Majerszky Gábor és Ujházi Béla révén erre is sor került. A szilárd talaj ugyan szokatlan volt az Autocrossosok számára, de utólag elmondható, hogy jól alkalmazkodtak a körülményekhez. A fej fej melletti csatározásokban ugyan néha a füvet választották az aszfalt helyett, de ezzel együtt kifejezetten látványos és izgalmas futamokat láthatott a kilátogató nézősereg.
Október 2., Dömsöd
Az Autocross Ob utolsó futama felett Demoklesz kardjaként lebegett a víz. Az Orosz család megfeszített és kitartó munkával tette járhatóvá a pályát, több ezer köbméter vizet leszivattyúzva róla.
Az utolsó futamra Brezovszki Sándor egy új autót is bérelt magának, mégpedig egy Evo VIIIas Mitsubishit. Ezzel próbált némiborsot törni Emődi János orra alá, de végül egy defektnek és Jancsi bá taktikájának köszönhetően alul maradt a nemes versengésben. Ezen a futamon jóval több győztest avattak, mint ahányan elsőként lépték át a célvonalat. Több divízióban is nyitott volt még a bajnoki cím, így nem csak azok örülhettek, akik akkor nyertek, hanem a bajnokok is.
A 2010-es Autocross Országos bajnokság egyik nagy újítása volt, hogy az auto-sport.tv jóvoltából szinte az összes futam történéseit nyomon lehetett követni az interneten is, mégpedig élő kép segítségével.